Om Kråkereds Bygdeförening

Kråkereds Bygdeförening är en ideell förening som arbetar aktivt med att göra Ubbhult til en fantastisk plats att bo och arbeta på, till exempel genom att vara talesgrupp gentemot kommun och andra myndigheter, anordna gemensamma aktiviteter och informera bygdens invånare om saker som händer i Ubbhult. Vi samarbetar med Ubbhults byalag, vår husgrupp samt invånarna, företagen och organisationerna i Ubbhult.

Om Ubbhult

Ubbhult är en vacker och lantligt belägen by i Sätila socken i Marks kommun. Här finns skola, förskola, arbetsplatser, sommaröppen gårdsbutik, Ubbhults IF, bygdegård och Ubbults kapell – med andra ord många skäl att trivas!

Om Kråkereds Bygdeförening

Vad vi gör

Kråkereds Bygdeförening och Ubbhults byalag anordnar några olika aktiviteter med stor hjälp från Ubbhults invånare, företag och den lokala idrottsföreningen, bland annat:

• Ubbhult Barockfestival
  • Midsommarfirande
  • Spökvandring
  • Café

• Kurser av olika slag
  • Slingan runt Änkatjärn
  • Julmarknad
  • Tipspromenader

Vad vi gör

Kråkereds Bygdeförening och Ubbhults byalag anordnar några olika aktiviteter med stor hjälp från Ubbhults invånare, bland annat:

• Ubbhult Barockfestival
  • Midsommarfirande
  • Spökpromenad
  • Café
  • Kurser av olika slag

Samarbete

Vi har ett bra samarbete med Ubbhults IF där vi bland annat också ordnar:

• Slingan runt Änkatjärn
  • Julmarknad
  • Tipspromenader

Detta är ett axplock från föreningens evenemanger.