Byalaget

Vi som arbetar för att göra Ubbhult till Sveriges bästa plats att bo

Om byalaget

Syfte
Ubbhults byalag är en arbetsgrupp inom Kråkereds Bygdeförening. Vi arbetar för dialog och möten Ubbhultsbor emellan, men lika mycket verkar vi för en förbättrad dialog mellan oss i Ubbhult och våra kommuner samt andra aktörer som påverkar livet här.

Byalagscafé
Vi anordnar ett uppskattat byalagscafé i Kråkereds bygdegård med jämna mellanrum. Till varje café försöker vi ha ett tema med inbjudna gäster. Vi har även ett B-lag, som kan liknas vid ett arbetsutskott, där vi förutom att planera för caféverksamheten driver, bevakar och förvaltar olika frågor som byalaget driver. Till exempel så har vi försett byn med hjärtstartare samt ett antal adresskyltar så att det blir lättare att hitta här!

Medlemsskap
Vill du bli med i Kråkereds bygdeförening? Då kan du påverka beslut om byn, få nyheter i brevlådan samt träffa ett gött gäng trevliga människar och grannar på våra föreningsmöten och dylikt. Medlemsskapet kostar 100 kronor per år/person. Betala kan du göra genom att swisha till 1233114097 (uppge namn och adress) eller föra över summan till bankgiro 5764-0427.

Kontakt
Vill du ha kontakt med oss är du välkommen att skicka en e-post till krakeredsbygdeforening@gmail.com eller ringa någon i Kråkereds bygdeförenings styrelse.

Du kan även se vad som händer i Ubbhult på bygdeföreningens Facebook-sida.

Varmt välkommen!

Vad vi gör

Kråkereds Bygdeförening anordnar några olika aktiviteter med stor hjälp från Ubbhults invånare, bland annat:

• Ubbhult Barockfestival
  • Midsommarfirande